Min hund räddade mig och min familj från tsunamin i Thailand.

Jag kanske inte har berättat det här för alla, Men utan min hund skulle jag vara död. Jag ska berätta hur. -hela min familj  hade bokat till Thailand 2004, ett fint hotell som låg 50 meter från stranden. En fin plats som heter khao lak. Detta år hade vår familj köpt chester som var vår hund, en stor rottwieler valp. När chester var 4 månader märkte vi första syndromet av att Chester var skadad. han bet på sin höft och kunde inte lyfta på sitt vänstra ben när han skulle pissa. Efter 7 månader blev det bara sämre och sämre med chester. Så vi fick boka av biljetterna. mamma och pappa skulle åka en vecka i stället och komma hem till den 26 december. Jag och janine skulle ta hand om chester hemma hos farmor och farfar. om inte chester skulle ha ett medfött fel på båda höfterna och ett av benen, skulle jag alltså slukats av tsunamin som ägde rum 10:29 på morgonen den 26/12. När mamma och pappa var i flygplanet kom alltså vågen inrullandes på stranden. här kommer ett klipp av vågen som kom in över phi phi i Thailand. 

Kommentarer
Postat av: Marilyn

Gud va hämskt!

ååh kommer ihåg chester :(

<3

2009-01-14 @ 20:22:48
URL: http://melss.blogg.se/
Postat av: emelie

vilken läskig video ;o

2009-01-14 @ 20:34:02
URL: http://estark.blogg.se/
Postat av: janine

Stackars alla anhöriga och dem som dog i katastofen. Är så tacksam mot den där hemska hunden att vi stannade hemma, annars hade vi nog dött, för vi hade aldrig förstått allvaret innan vågen väl kom in,

2009-01-17 @ 15:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0